Les tres fases del meu pla de treball les vaig alternant
en el meu dia a dia de pràctiques. A la fase 1 estic elaborant unes activitats
per a un Programa d’Educació Emocional des del Pla d’Acció Tutorial, que alhora
vaig implementant a la fase 2 i avaluant a la fase 3. En l’entrada anterior he
posat un exemple d’avaluació de les activitats mitjançant el Full de Registre, en aquesta entrada
posaré un exemple d’activitat.
ACTIVITAT nº 1
|
El lladre i el captaire. Un
conte amb un tresor interior.
|
OBJECTIUS
|
Identificar certes qualitats en els alumnes i les
alumnes a partir de les quals poden millorar el seu aprenentatge.
|
CONTINGUTS
|
Crear consciència de la individualitat.
Autoconeixement.
|
ACTIVITATS
|
“Conèixer és començar a estimar” apunta l’aforisme. Es
llegirà la faula hindú en veu alta dues o tres vegades per part dels i de les
alumnes. Es comentarà el seu contingut i què els aporta personalment el
conte. Després el tutor o la tutora facilitarà a cada alumne/a el qüestionari
Coneixent-me millor amb la
finalitat de conèixer determinats aspectes personals de cada noi i noia per a
millorar la seva acció tutorial.
|
TEMPORALITZACIÓ
|
1 sessió de tutoria d’una
hora.
|
RECURSOS
|
Faula hindú (Annex 1).
Qüestionari (Annex 2).
|
CRITERIS D’AVALUACIÓ
|
Es valorarà si l’activitat ha servit perquè cada
alumne/a es pregunti coses per saber més sobre sí mateix. També es valorarà
si l’activitat ha servit per ampliar i millorar la visió que té el tutor o la
tutora de la imatge de cada alumne/a mitjançant els seus coneixements sobre
sí mateix.
|
ESPAI
|
L’aula.
|
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada