dimecres, 20 de maig del 2015

Exemple d'activitat

Les tres fases del meu pla de treball les vaig alternant en el meu dia a dia de pràctiques. A la fase 1 estic elaborant unes activitats per a un Programa d’Educació Emocional des del Pla d’Acció Tutorial, que alhora vaig implementant a la fase 2 i avaluant a la fase 3. En l’entrada anterior he posat un exemple d’avaluació de les activitats mitjançant el Full de Registre, en aquesta entrada posaré un exemple d’activitat.

ACTIVITAT nº 1
El lladre i el captaire. Un conte amb un tresor interior.
OBJECTIUS
Identificar certes qualitats en els alumnes i les alumnes a partir de les quals poden millorar el seu aprenentatge.
CONTINGUTS
Crear consciència de la individualitat.
Autoconeixement.
ACTIVITATS
“Conèixer és començar a estimar” apunta l’aforisme. Es llegirà la faula hindú en veu alta dues o tres vegades per part dels i de les alumnes. Es comentarà el seu contingut i què els aporta personalment el conte. Després el tutor o la tutora facilitarà a cada alumne/a el qüestionari Coneixent-me millor amb la finalitat de conèixer determinats aspectes personals de cada noi i noia per a millorar la seva acció tutorial.
TEMPORALITZACIÓ
1 sessió de tutoria d’una hora.
RECURSOS
Faula hindú (Annex 1).
Qüestionari (Annex 2).
CRITERIS D’AVALUACIÓ
Es valorarà si l’activitat ha servit perquè cada alumne/a es pregunti coses per saber més sobre sí mateix. També es valorarà si l’activitat ha servit per ampliar i millorar la visió que té el tutor o la tutora de la imatge de cada alumne/a mitjançant els seus coneixements sobre sí mateix.
ESPAI
L’aula.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada