dijous, 7 de maig del 2015

Desenvolupament de la sisena activitat

El dia 29 d’abril vaig realitzar l’activitat “Al lloc de l’altre”. Vaig repartir un text que una alumna va llegir en veu alta. L’escrit era l’opinió que tenia un/a alumne/a de 3r d’ESO sobre un problema que hi havia a l’aula. Al text hi havia diversos personatges (narrador/a, professor/a, distorsionador/a). Cada alumne/a va analitzar el comportament d’un personatge: intentar comprendre’l, entendre el seu comportament, saber per què ho fa. Després cada alumne/a va escriure allò que ell creia que sentia el seu personatge. Aquest exercici els va costar força, hi va haver alumnes que no sabien què escriure. Però també hi va haver algunes alumnes que van aprofundir en la reflexió, i realment van saber posar-se al lloc de l’altre i comprendre el comportament dels personatges. Els i les alumnes van entendre que és difícil posar-se al lloc de l’altre i van aprendre la importància que té l’empatia, ja que és imprescindible per a comprendre qualsevol postura. Tothom té una raó que explica el seu comportament i només l’ajudarem si l’entenem.

La meva tutora de pràctiques em va dir que aquesta activitat els va agradar molt, ja que posar-se al lloc de l’altre no ho solen fer. Aquesta experiència, a mi m’ha fet veure que quan eduquem els infants els hem d’anar recordant aquestes expressions:”T’agradaria que t’ho fessin a tu?”, “Com et sentiries si t’ho fessin a tu?”, i ensenyar-los a reflexionar que allò que no volen per a ells no ho han de voler per a ningú.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada