El dia 29 d’abril vaig
realitzar l’activitat “Al lloc de l’altre”. Vaig repartir un text que una
alumna va llegir en veu alta. L’escrit era l’opinió que tenia un/a alumne/a de
3r d’ESO sobre un problema que hi havia a l’aula. Al text hi havia diversos
personatges (narrador/a, professor/a, distorsionador/a). Cada alumne/a va analitzar
el comportament d’un personatge: intentar comprendre’l, entendre el seu
comportament, saber per què ho fa. Després cada alumne/a va escriure allò que ell
creia que sentia el seu personatge. Aquest exercici els va costar força, hi va
haver alumnes que no sabien què escriure. Però també hi va haver algunes
alumnes que van aprofundir en la reflexió, i realment van saber posar-se al
lloc de l’altre i comprendre el comportament dels personatges. Els i les
alumnes van entendre que és difícil posar-se al lloc de l’altre i van aprendre
la importància que té l’empatia, ja que és imprescindible per a comprendre
qualsevol postura. Tothom té una raó que explica
el seu comportament i només l’ajudarem si l’entenem.
La meva tutora de pràctiques em
va dir que aquesta activitat els va agradar molt, ja que posar-se al lloc de l’altre
no ho solen fer. Aquesta experiència, a mi m’ha fet veure que quan eduquem els
infants els hem d’anar recordant aquestes expressions:”T’agradaria que t’ho
fessin a tu?”, “Com et sentiries si t’ho fessin a tu?”, i ensenyar-los a
reflexionar que allò que no volen per a ells no ho han de voler per a ningú.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada