dimarts, 5 de maig del 2015

Desenvolupament de la cinquena activitat

El dia 22 d’abril vaig dur a terme la cinquena sessió de la segona fase del projecte: l’activitat “Actuant amb assertivitat”. Un grup d’alumnes va fer una petita representació teatral. Vaig introduir l’escena dient: “Una noia es presenta davant dels seus amics amb un vestit nou que li queda molt malament”. Cadascun dels actors tenia una fitxa on hi havia escrita la frase que havien de dir a l’obra. L’actriu, es va posar un vestit passat de moda.
A l’escena entra una noia i es para davant d’un grup d’amics que estan asseguts en cercle, es mou molt contenta i orgullosa mostrant el seu vestit nou i pregunta: “Què tal estic?” Els seus amics es miren els uns als altres i somriuen. D’un en un li van anar responent allò que tenien escrit a la fitxa. Uns havien de dir-li una frase assertiva com “estàs molt bé”, i uns altres una frase no assertiva com “sembles una vaca”.
La resta de la classe van observar la representació i alhora van anar omplint una fitxa d’observació. Havien de dir si el comportament de cada actor era assertiu o no assertiu, l’actitud adversa que reflectia el comportament (agressivitat, indiferència, ironia...) i les emocions possibles de l’afectada. Després vàrem posar en comú les opinions.

M’ha sorprès com els nois i noies s’han sabut posar al seu paper tot i tractant-se d’una improvisació. Als observadors, en algunes afirmacions els ha costat distingir si el comportament era assertiu o no assertiu. Ha estat una sessió molt enriquidora per a mi i per als alumnes, ja que ells i elles han après que quan una persona defensa els seus drets sense perdre el respecte als altres se sent bé amb sí mateixa i pren les seves pròpies decisions.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada