dilluns, 4 de maig del 2015

Desenvolupament de la quarta activitat

El dia15 d’abril vaig portar a terme l’activitat “El semàfor de les emocions”. Els i les alumnes havien d’explicar situacions viscudes en les quals havien tingut una reacció explosiva. Van ser participatius, n’havien viscut força de situacions d’aquesta mena. El que em va cridar l’atenció va ser que per a ells era normal tenir reaccions d’ira davant de situacions que els disgustessin.
Llavors els vaig presentar el cartell del Semàfor de les emocions i els vaig explicar què representava cada color i com faríem la reflexió i l’anàlisi d’alguns dels casos que ells havien exposat. Després de fer la reflexió sobre les reaccions que sovint són impulsives, els vaig fer veure que sempre convé buscar alternatives que ens produeixin major benestar. I llavors, conjuntament, vam buscar alternatives als comportaments impulsius que havien explicat.

En aquesta sessió vaig poder veure els arguments que donen els adolescents davant de situacions que els disgusten, i també em vaig adonar de la poca resiliència que posseeixen. Després ells i elles mateixos/es van acceptar que actuant d’una manera més positiva s’haurien sentit millor, ells/elles i les persones amb les quals havien viscut el conflicte. I jo vaig aprendre força i em vaig sentir molt contenta de com s’havia desenvolupat la classe.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada