El dia15 d’abril vaig portar a
terme l’activitat “El semàfor de les emocions”. Els i les alumnes havien d’explicar
situacions viscudes en les quals havien tingut una reacció explosiva. Van ser
participatius, n’havien viscut força de situacions d’aquesta mena. El que em va
cridar l’atenció va ser que per a ells era normal tenir reaccions d’ira davant
de situacions que els disgustessin.
Llavors els vaig presentar el
cartell del Semàfor de les emocions i
els vaig explicar què representava cada color i com faríem la reflexió i l’anàlisi
d’alguns dels casos que ells havien exposat. Després de fer la reflexió sobre
les reaccions que sovint són impulsives, els vaig fer veure que sempre convé
buscar alternatives que ens produeixin major benestar. I llavors, conjuntament,
vam buscar alternatives als comportaments impulsius que havien explicat.
En aquesta sessió vaig poder
veure els arguments que donen els adolescents davant de situacions que els
disgusten, i també em vaig adonar de la poca resiliència que posseeixen. Després
ells i elles mateixos/es van acceptar que actuant d’una manera més positiva s’haurien
sentit millor, ells/elles i les persones amb les quals havien viscut el
conflicte. I jo vaig aprendre força i em vaig sentir molt contenta de com s’havia
desenvolupat la classe.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada