FASE 1 : Elaboració d’un Pla d’Acció Tutorial sobre Educació
Emocional DATA: 2 de març del 2015 HORES: 57
|
Objectius:
§ Incorporar els valors de l’Educació Emocional al
Projecte Educatiu de Centre.
§ Sensibilitzar el claustre en el treball de l’Educació
Emocional.
§
Recolzar
en el desenvolupament de les competències emocionals.
Destinataris/àries: Professorat i alumnat
de 3r d’ESO.
|
TASQUES I ACTIVITATS
|
Reunió amb el claustre de
professors per a explicar-los la raó de ser del projecte.
Disseny d’un Pla d’Acció Tutorial
de 12 sessions amb les activitats corresponents.
Recolzament al professorat en el
desenvolupament de les competències emocionals i recollir les propostes que
puguin anar sorgint.
|
INSTRUMENTS I/O TÈCNIQUES
|
Consulta de la bibliografia referenciada per a elaborar les activitats
corresponents.
|
INDICADORS D’AVALUACIÓ
|
§ Estructura de les tasques.
§ Grau de dificultat de les activitats.
§ Adequació de la planificació.
|
FASE 2 : Implementació DATA: 4 de març del 2015 HORES: 12
|
Objectius:
§ Implementar una educació emocional ajustada i adequada als alumnes de 3r
d’ESO.
§ Portar a terme sessions d’educació emocional que s’ajustin al PAT.
Destinataris/àries: Alumnes de 3r d’ESO.
|
CONTINGUTS I ACTIVITATS
|
Els continguts a desenvolupar
durant la proposta estan encaminats a desenvolupar les competències
emocionals i afectives dels i de les alumnes, tant personals com de grup, i
han de permetre una enriquidora convivència i una adequada autoestima i
equilibri personal. Aquests continguts són:
§ Autoconeixement.
§ Consciència emocional.
§ Comprensió i regulació de les emocions.
§ Autoestima.
§ Empatia.
§ Habilitats socio-emocionals.
§ Convivència amb els altres.
§ Resolució positiva de conflictes.
§ Habilitats de vida i benestar.
Les activitats, que descriuré en una graella, són per a ser realitzades per un grup d’uns
25 alumnes. Aquestes són:
§ Em conec (conte: El tresor interior) / Ens coneixem.
§ Relaxació. Vocabulari emocional.
§ El semàfor de les emocions.
§ Cada persona espera quelcom diferent de mi (conte: L’ase, el vell i el
nen).
§ Estic orgullós de ...
§ Al lloc d’una altra persona?
§ Actuant amb assertivitat.
§ Aprendre a escoltar.
§ Estel de l’amistat.
§ Qui guanya? (vídeo: Sopar per a dos).
§ Treball de mediació.
§ Objectius (lectura: La història d’en Juli).
|
INSTRUMENTS I/O TÈCNIQUES
|
§ Vídeos.
§ Lectures.
§ Qüestionaris.
|
INDICADORS D’AVALUACIÓ
|
De l’alumne/a:
§ L’alumne/a para atenció quan es realitzen les explicacions.
§ S’implica en les activitats i hi posa interès.
§ Interacciona amb els companys/es: dialoga, s’integra, etc.
§ Exposa les seves pròpies idees.
§ Respecta els torns d’intervenció.
§ Ajuda els seus companys i companyes quan li ho demanen.
§ Resol els conflictes de forma dialogada.
§ Respecta les normes i el material.
Del professor/a:
De les activitats
|
FASE 3 : Avaluació del
Projecte DATA: de març a
juny HORES: 6
(al final de la implementació) i 12 (durant el procés d’implementació)
|
Objectius:
§
Valoració
de la idoneïtat del projecte.
§
Valoració
de la seva implementació.
§
Valoració
del grau d’assoliment dels objectius.
§
Valoració
dels punts forts i dels punts febles.
Destinatari: Programa d’Educació Emocional.
|
ACTIVITATS
|
§ Elaboració d’un Diari de les
sessions.
§ Anàlisi de les activitats mitjançant un Full de registre.
§ Reunió amb l’equip docent de 3r d’ESO i amb la psicopedagoga.
|
INSTRUMENTS I/O TÈCNIQUES
|
Per avaluar el procés del projecte es faran servir eines qualitatives com
és l’elaboració sistemàtica d’un “Diari de les sessions” i l’”Anàlisi de les
activitats”.
Al Diari de les sessions s’hi descriurà tot el que passi. Mitjançant
un registre narratiu, el diari recollirà les conductes dels i de les alumnes,
els continguts i els productes de cada activitat.
Les activitats s’analitzaran mitjançant un Full de registre, on hi figurin els indicadors d’avaluació.
Aquests són: grau de plaer, grau de participació, clima del grup, comunicació
i escolta, i grau d’obtenció dels objectius.
Aquests indicadors seran avaluats en una escala de l’1 al 10. El Full de
registre també inclourà dos aspectes més a ser valorats: Elements positius i dificultats de la sessió i com millorar-les i
Descripció de la impressió subjectiva
de la sessió.
|
INDICADORS D’AVALUACIÓ
|
§ Objectius assolits i no assolits.
§ Grau de dificultat de les activitats.
§ Participació i rendiment dels alumnes.
§ Adequació de la planificació.
§ Correcta adaptació del grup classe.
§ Dificultats observades a la sessió.
§ Propostes de millora.
|
Aquest blog va néixer arran de l'assignatura Noves Tecnologies de la Informació i la Comunicació en Educació de la llicenciatura de Psicopedagogia. Ha continuat amb el Pràcticum I i el Pràcticum II, i ara pretenc que sigui un espai de reflexió sobre educació.
dilluns, 6 d’abril del 2015
Fases del projecte
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada