El títol d’aquesta activitat és
“Conte: L’ase, el vell i el nen”. La sessió es dividirà en dues parts, una de
treball en gran grup i l’altra de treball individual. Un/a alumne/a llegirà el
conte. Un cop acabada la lectura s’obrirà un debat on cadascú donarà la seva
opinió sobre les impressions que li han suggerit el conte. També hauran de
detectar com les persones jutgen en funció d’allò que veuen i sense tenir un
coneixement real de les causes.
Aquest tema de debat s’anirà
relacionant amb els mateixos alumnes fent-los preguntes com: “Creieu que cada
persona té una opinió diferent de vosaltres, en funció d’on estigueu o què feu
en aquell moment, com al conte?
El treball individual consistirà
en que cada alumne/a escrigui el nom de sis persones dins de les categories de
professors, companys, amics i família. A sota de cada nom els i les alumnes escriuran
unes frases responent a les preguntes i pensant en la persona el nom de la qual
ha escrit. Aquestes frases començaran així: “Pensa que sóc...”, “De mi
valora...”, “Li molesta que jo...”.
Cinc minuts abans d’acabar la
sessió cada alumne/a haurà de fer una reflexió silenciosa preguntant-se: “A qui
li agrado tal i com sóc?”, “A qui no li agrado gaire?”, “Qui coincideix amb
l’opinió que tinc jo de mi mateix/a?”, “Crec que tothom pensa el mateix de
mi?”.
L’objectiu d’aquesta activitat
és estimular el desenvolupament de l’autoestima. També és important que els i
les alumnes observin i valorin la diferència d’opinions davant d’una mateixa
història, i desenvolupin la seguretat en sí mateixos. La durada de l’activitat
és una sessió de tutoria d’una hora.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada