dimarts, 11 de novembre del 2014

Les Proves d'Avaluació Diagnòstica

Tots els centres de Catalunya han de fer una avaluació de diagnòstic centrada en les competències bàsiques del currículum. L’avaluació diagnòstica té caràcter  orientador i formatiu per als centres. Per tant, no determina l’expedient acadèmic individual de l’alumne.
L’avaluació diagnòstica avalua l’assoliment de la competència comunicativa lingüística i de la competència matemàtica al final del tercer curs d’educació primària i al final del segon curs de l’ESO (encara que s’apliqui a principis de tercer d’ESO).
Els resultats de la prova, conjuntament amb altres indicadors, ajuda els centres a analitzar, valorar i reorientar, si cal, la pràctica docent per assolir les competències i els aprenentatges que estableix el currículum.

El Consell Superior d’Avaluació del Sistema Educatiu elabora les proves i defineix els criteris d’aplicació i de correcció per tal de proporcionar als centres un instrument homogeni de mesura. No obstant això, l’aplicació i la correcció de les proves són a càrrec dels equips docents dels centres.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada