Tots els centres de Catalunya han de fer una avaluació de
diagnòstic centrada en les competències bàsiques del currículum. L’avaluació
diagnòstica té caràcter orientador i
formatiu per als centres. Per tant, no determina l’expedient acadèmic
individual de l’alumne.
L’avaluació diagnòstica avalua l’assoliment de la
competència comunicativa lingüística i de la competència matemàtica al final
del tercer curs d’educació primària i al final del segon curs de l’ESO (encara
que s’apliqui a principis de tercer d’ESO).
Els resultats de la prova, conjuntament amb altres
indicadors, ajuda els centres a analitzar, valorar i reorientar, si cal, la
pràctica docent per assolir les competències i els aprenentatges que estableix
el currículum.
El Consell Superior d’Avaluació del Sistema Educatiu
elabora les proves i defineix els criteris d’aplicació i de correcció per tal
de proporcionar als centres un instrument homogeni de mesura. No obstant això,
l’aplicació i la correcció de les proves són a càrrec dels equips docents dels
centres.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada