dilluns, 10 de novembre del 2014

Els alumnes de 4t d'ESO FIL

La meva tutora de pràctiques fa la matèria de català a un grup de 4t d’ESO. Aquest grup participa en un projecte de Formació i Inserció Laboral de l’institut que acull alumnes de l’últim curs d’escolaritat obligatòria que encaren la seva acció educativa a la inserció en el món laboral i en la consolidació de les competències bàsiques.
En la sessió d’avui tocava encetar la lectura d’un llibre amb un argument proper als adolescents. Una alumna ha començat la lectura del llibre llegint la contraportada en veu alta; a continuació un alumne ha llegit la biografia de l’autor. Fet això, l’assessora ha convidat els i les alumnes a mirar l’organització del llibre (per capítols, és un diari,...). Després un alumne ha començat la lectura del contingut del llibre en veu alta. Durant la lectura i coincidint amb el canvi de lector, la professora anava explicant i aclarint l’argument, poc abans d’acabar la sessió els ha donat una guia de lectura amb unes preguntes que han de respondre quan acabin la lectura de la novel·la. Ja tenen feina per fer a casa! Es fixa una data de lliurament del treball. Abans d’acabar la sessió s’organitza l’exposició oral, que hauran de fer els alumnes, d’un text expositiu amb propostes oferides per la professora però que els alumnes també poden fer els seus suggeriments.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada