dimecres, 29 d’octubre del 2014

Programa de Diversificació Curricular

Un grup d’alumnes de 3r i 4t d’ESO de l’institut on faig les pràctiques segueixen un Programa de Diversificació Curricular. Aquest permet una organització dels continguts i les matèries diferent, i activitats d’aplicació pràctica fora del centre a partir de convenis establerts entre el Departament d’Ensenyament i l’ajuntament de Santa Margarida i els Monjos. El programa s’estructura en tres àmbits que inclouen les matèries d’ESO: àmbit lingüístic i social, àmbit científic i tecnològic, i àmbit pràctic. Els i les alumnes fan 10 hores de pràctiques a la setmana a empreses situades al municipi. La finalitat d’aquest programa és afavorir que l’alumnat assoleixi els objectius i les competències bàsiques de l’etapa i obtenir el Graduat en Educació Secundària Obligatòria.

2 comentaris:

  1. Hola Josefina,

    Crec que aquest programa que has exposat és molt interessant ja que penso que és una bona manera d'atendre a l'alumnat que certament té moltes dificultats acadèmiques i, en canvi, des d'aquesta perspectiva més pràctica, poden arribar a ser molt competencials. Has tingut l'oportunitat d'aprofundir més amb aquest aspecte? Si és el cas, ens podries explicar quina és l'organització i la metodologia emprada per presentar els continguts?
    Moltes gràcies i disculpa si t'afegeixo més feina! Una abraçada i felicitats per la feina.

    Núria Nadal.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola Núria,

      La meva tutora de pràctiques és tutora del grup de 3r d'ESO de diversificació curricular. La metodologia emprada és una adaptació curricular per a tot el grup (no són plans individualitzats). És un grup de només tretze alumnes, que tenen un nivell de cicle superior de primària, excepte un que té un nivell de cicle mitjà. Es busca la participació dels alumnes, de manera que el professor/a vegi que realment ho han entès. També treballen de manera col·laborativa i així van construint els seus aprenentatges. Contràriament al que es pugui pensar no hi ha competitivitat pels resultats acadèmics, pensa que alguns no estan gaire motivats i altres són conscients de les seves limitacions. El que els motiva és el treball a les empreses, ja que és més manual i segons diuen "no han d'estudiar tant".

      Elimina