Després de fer les tres
o quatre aportacions al debat hem hagut de sintetitzar en una o unes poques frases una nova
idea que ens hagi sorprès, que ens hagi copsat, que potser hàgim acceptat o
adaptat a la nostra manera de veure el món educatiu i la pràctica educativa, i
argumentar-la. Hem hagut de valorar la nostra pròpia participació en funció dels criteris
d’avaluació. Finalment hem hagut de triar un o dos companys que destacaríem per
la seva bona participació. La meva aportació ha estat la següent:
He trobat el debat com
un espai de reflexió sobre el paper de les tecnologies en la societat. Han
estat lectures molt profitoses, ja que hi havia opinions que et feien trencar
els esquemes, i experiències personals que copsaven, sobretot una del fil
tecnopart (que per cert no hi he participat).
He participat en dos
fils: Aprendre fent i Les TIC i el currículum, des d’una posició
tecnodeterminista, fent tres aportacions. No m’ha costat defensar aquesta
posició però reconec que el sí que m’ha costat ha estat contraargumentar
l’altre bàndol, ja que jo també em puc considerar sociodeterminista, però
tampoc em poso en els extrems. En el primer missatge vaig cometre un error
involuntari, ja que no se’m va quedar subratllat ni en negreta allò que sí ho
tenia al word. Vaig procurar esmenar-ho de seguida enviant un altre missatge
rectificat.
Pel que fa al company a
destacar és en Joaquim Medina per les seves argumentacions en el bàndol oposat
al meu i que em feia pensar “quanta raó que té!”, fent-se’m difícil contra
argumentar-lo i alhora tot un repte des de la meva postura.
Josefina Gil Cañas
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada