Amb el treball dels
materials de l’assignatura, la participació al Debat, l’elaboració del mapa de
conceptes i l’elaboració de les PAC’s 1 i 2 puc afirmar que s’ha produït un
canvi conceptual en la meva manera de veure i entendre les relacions entre
Ciència, Tecnologia, Societat i Educació.
Al meu mapa conceptual
inicial vaig posar la tecnologia al primer lloc de la jerarquia i en segon lloc
la ciència, la societat i l’educació. Vaig reflectir que la tecnologia és un
recurs per a l’educació, que la tecnologia posa en contacte la societat (vaig
pensar com a exemple el correu electrònic, el facebook...), i que la tecnologia
facilita el fet de fer ciència (com exemple vaig pensar en la medicina). No
vaig relacionar entre si ciència, societat i educació, ara veig que la societat
sí que influeix a l’hora de fer ciència. Ho explicaré amb un exemple: Des de fa
uns anys, cada any es fa La Marató de TV3 on es recullen diners per a
investigacions científiques en el camp de la medicina. Hi ha una demanda social
per a que s’investigui en malalties que preocupen a la societat, i la societat
respon de manera que cada any es recullen més diners que l’any anterior. Així
doncs, tal i com es comenta a l’article de Miquel Domènech i Francisco Javier
Tirado, la societat i la cultura influeixen a l’hora de fer ciència, i en
aquest cas bona ciència.
En el mapa inicial
reflecteixo una posició tecnodeterminista ja que situo la tecnologia a
capdemunt de la jerarquia i no relaciono societat amb educació, ara veig que no
reflecteix el meu pensament ja que també em considero sociodeterminista, però
sense radicalismes.
En definitiva, si
comparem els dos mapes, així com les respostes donades a les qüestions de l’avaluació
inicial i les reflexions fetes al treball de síntesi, es pot comprovar com
realment s’ha produït un canvi conceptual gràcies a l'estudi d'aquesta assignatura.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada