dijous, 6 de desembre del 2012

Canvi conceptual


Amb el treball dels materials de l’assignatura, la participació al Debat, l’elaboració del mapa de conceptes i l’elaboració de les PAC’s 1 i 2 puc afirmar que s’ha produït un canvi conceptual en la meva manera de veure i entendre les relacions entre Ciència, Tecnologia, Societat i Educació.
Al meu mapa conceptual inicial vaig posar la tecnologia al primer lloc de la jerarquia i en segon lloc la ciència, la societat i l’educació. Vaig reflectir que la tecnologia és un recurs per a l’educació, que la tecnologia posa en contacte la societat (vaig pensar com a exemple el correu electrònic, el facebook...), i que la tecnologia facilita el fet de fer ciència (com exemple vaig pensar en la medicina). No vaig relacionar entre si ciència, societat i educació, ara veig que la societat sí que influeix a l’hora de fer ciència. Ho explicaré amb un exemple: Des de fa uns anys, cada any es fa La Marató de TV3 on es recullen diners per a investigacions científiques en el camp de la medicina. Hi ha una demanda social per a que s’investigui en malalties que preocupen a la societat, i la societat respon de manera que cada any es recullen més diners que l’any anterior. Així doncs, tal i com es comenta a l’article de Miquel Domènech i Francisco Javier Tirado, la societat i la cultura influeixen a l’hora de fer ciència, i en aquest cas bona ciència.
En el mapa inicial reflecteixo una posició tecnodeterminista ja que situo la tecnologia a capdemunt de la jerarquia i no relaciono societat amb educació, ara veig que no reflecteix el meu pensament ja que també em considero sociodeterminista, però sense radicalismes.
En definitiva, si comparem els dos mapes, així com les respostes donades a les qüestions de l’avaluació inicial i les reflexions fetes al treball de síntesi, es pot comprovar com realment s’ha produït un canvi conceptual gràcies a l'estudi d'aquesta assignatura.







Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada