Durant aquest primer semestre he realitzat
les pràctiques al costat de la Montse, la psicopedagoga de l’institut El Foix
de Santa Margarida i els Monjos. En el dia a dia he pogut observar la quantitat
de tasques que realitza un psicopedagog/a en un centre d’educació secundària: coordinacions
amb l’equip docent, reunions amb professionals externs al centre (EAP, Serveis
Socials), entrevistes amb les famílies, entrevistes individuals amb alumnes,
mediadora en la resolució de conflictes... En una ocasió, la Montse em va
comentar que a vegades la seva feina és de passadissos, pel fet d’haver de
solucionar de seguida problemes que poden sorgir entre els alumnes.
Una de les coses que m’ha cridat l’atenció en
la feina de la meva tutora de pràctiques és la seva tasca col·laborativa amb
els professors/es tutors/es. Durant les primeres setmanes vaig estar ajudant la
Montse a elaborar els Plans Individualitzats dels alumnes d’ESO. Quan dic
ajudar vull dir que anava a secretaria a buscar les fitxes dels alumnes per
completar les dades personals que requereixen els documents i.. també algun
redactat.
En aquest Pràcticum I ha estat molt positiu
el contacte que he tingut amb els alumnes i l'acceptació que m'han donat. Els he pogut ajudar
en les seves tasques en algunes classes i m’ha emocionat la seva gratificació. He
vist que alguns alumnes tenen problemes emocionals degut a les seves situacions
familiars i que la tasca de l’orientadora els fa la vida més gratificant,
perquè els ajuda amb les activitats d’autoconeixement i orientació.
Les pràctiques m’han aportat la vivència del
dia a dia d’una psicopedagoga d’un institut concret, perquè cada centre
educatiu té la seva idiosincràsia. He conegut gent disposada a ajudar-me en el
que calgui. No puc parlar de dificultats perquè ara mateix no recordo haver-me’n
trobat. Ha estat una experiència molt enriquidora que ha complementat la meva
formació, i que espero poder continuar amb el desenvolupament del projecte el
semestre que ve.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada