Entrevistador: M’agradaria demanar-te que compartissis una història sobre l’ús de la
tecnologia amb infants i que trobis que ha estat un èxit.
Professora: He tingut bons resultats en l’elaboració
d’un treball de recerca basat en l’enfocament educacional constructivista, utilitzant
la tecnologia com a mediadora per a construir coneixement per part dels
aprenents.
Entrevistador: I com va sorgir la idea de fer aquest treball de recerca?
Professora: Durant una excursió a Tarragona amb els
seus pares, a un grup de quatre nens i nenes se’ls va despertar la curiositat
vers la forma de viure dels seus avantpassats.
Entrevistador: Que interessant! Continua, si-us-plau.
Professora: Doncs, ja saps com són els nens, davant
la magnitud de les ruïnes romanes van fer volar la seva imaginació i parlaven
d’imaginar-se els cavalls i les quadrigues corrent per les arenes del circ i
la gent aclamant-los. Preguntaven als seus pares com eren les curses de
cavalls, com eren les cases on vivia la gent, com era la ciutat fa dos mil
anys. Estaven molt emocionats i encuriosits.
Entrevistador: I vas aprofitar aquesta curiositat per passar a la investigació acció…
Professora: Exactament! Són uns nanos molt macos i se’ls veia molt motivats, a més es
van il·lusionar molt quan els vaig proposar de fer servir les noves
tecnologies per a satisfer la seva curiositat.
Entrevistador: I de quina manera recopilaríeu la informació per a que aquests nois
encuriosits construïssin coneixement?
Professora: Al principi volien cercar la informació a internet sense cap ordre i
sense fer cap recopilació. Els vaig proposar d’elaborar un guió on fessin una
pluja d’idees d’allò que volien saber. Així vam obtenir uns quants continguts
per a iniciar la recerca.
Entrevistador: I de la informació obtinguda...
Professora: ...amb la informació obtinguda elaborarien un dossier on es donés
resposta a les preguntes que havien formulat. Havien de ser crítics amb la
informació i també havien de demostrar tenir capacitat de síntesi. A més,
volien que els seus pares sabessin que havien après força coses sobre els
romans.
Entrevistador: I com els ho van dir als seus pares?
Professora: Volien fer quelcom espectacular. I al més
gran se li va acudir la idea de fer un PowerPoint.
Entrevistador: Caram!
Professora: La veritat és que no els va costar gens de fer. Resulta que a l’institut,
a un d’ells ja se li demana que en faci un cada vegada que acaba un tema
d’anglès. I els altres van agafar la tècnica de seguida.
Entrevistador: Els pares devien estar força contents, oi?
Professora: Ja ho crec. Van estar molt contents i orgullosos dels seus fills perquè
ells també van aprendre força coses.
Entrevistador: Veig que tu també ets sents orgullosa del
treball fet?
Professora: Sí perquè no havia fet res semblant fora
de l’escola i que sorgís d’una manera tant espontània.
Entrevistador: Això vol dir que a l’escola sí que ho has fet?
Professora: A l’escola faig servir les TIC però són
activitats per a nens petits.
Entrevistador: Quin tipus d’activitats?
Professora: Són activitats interactives amb la
pissarra digital, els agrada molt. També utilitzo internet per mostrar-los
imatges, veure vídeos o escoltar cançons, entre d’altres.
Entrevistador: Bé, res més. Moltes gràcies per la teva atenció i paciència.
Professora: Gràcies a tu. Ha estat un plaer compartir-ho amb tu.
|
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada